سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Amin

این وبلاگ برای انواع مطالب ساخته شده از دوستان عزیز خواهشمندم که صبور باشید و مارو با معرفی وبلاگمون به دیگران یاری کنید🌹...

ورزشی2...

دوستان سلام ما میخوایم امروز کمی در مورد بهترین زمان برای دوچرخه سواری گفتگو کنیم.

ایران داری آب و هوای 4 فصل هستش.خوب این یعنی که مثلا اگر توی تابستون هوس زمستون و برف بهمون دست بده ی پا تا کردیتان یا همدان میریم و میتونیم برف بازی کنیم...

ما برای اینکه بدونیم چه فصل هایی از سال بهترین موقع برای دوچرخه سواری بهتره از مسابقات دوچرخه سواری الگو بگیریم.به عنوان مثال در تور تبریز حدود اردیبهشت(اگر اشتباه نکنم) مسابقات برگزار میشه.

یا مسابقات جهانی توردوفرانس که در کشور فرانسه برگزار میشود در فصل تابستان (اواخر مرداد و اوایل شهریور)است. پس میتوان نتیجه گرفت که در کشور های تقریبا سرسبز مثل ایران که آب و هوایی معتدل در نیمه شمالی خود دارد بهترین فصل برای دوچرخه سواری، فصل تابستان و پس از آن بهار است.

البته بعضی مسابقات کوچک هستند که در پاییز انجام میشوند ولی آنها یا در پیست هستند یا در سالن سر پوشیده. اگر دقت کنیم میبینیم که مسابقات به هیچ وجه در زمستان اجرا نمیشود.چرا که اگر هوا فقط سرد باشد،آلودگی هوا بازدهی شرکت کننده را پایین می آورد و باعث میشود که ریه های او آسیب ببنید.پس اگر برف یا باران ببارد که دیگر اجرای مسابقه عملا غیر ممکن است.

معمولا شرکت کنندگان مسابقات دوچرخه سواری تا مهر در مسابقات هستند یا تمرین های سنگین(منظور بالا 150 کیلومتر در روز با دوچرخه مسابقه ای(کورسی) در مدت زمان کوتاه)انجام میدهند و از آبان تا بهمن و برخی اوقات اواسط اسفند،به خانواده های خود میرسند یا به بدنسازی رفته و ورزش هوازی انجام میدهند که همزمان با آن به قوی کردن ماهیچه های پا هم میپردازند.از اسفند دوباره به تمرین پرداخته و برای فروردین که اولین دوره مسابقات برگزار میشود آماده میشوند. این چرخه اکثر اوقات ثابت است مگر اینکه مسابقات خاص مثل المپیک باشد و ملی پوشان مجبور به ترک تیم خود و پیوستن به تیم ملی شوند.

گروه های دوچرخه سواری ای که در تابستان به مسیر های دور (بین شهری) میروند در زمستان بیشتر سعی میکنند در سطح شهر یا اطراف شهر(مثلا برای شهر مشهد اینگونه است که برخی گروه های حرفه ای به روستاهای دوردست مشهد میروند مانند غار مغان و هفت حوض به خلج و ...  برخی گروه های دیگر که ساده تر میروند به برنامه های گردشگری مثل شاندیز گردی(هفته ای یکبار یک قسمت از شاندیز) و طرقبه گردی میپردازند)دوچرخه سواری را انجام دهند. توجه:اگر بارش در روز تمرین یا دوچرخه سواری در فصل های سرد باشد،برنامه لغو شده به روز دیگری موکول میگردد.اگر هوا سرد باشد از لباس های گرم استفاده میکنند و دستکش و ... را حتما همراه خود بر میدارند.

امیدوارم از مطلب بالا  لذت برده باشید و اطلاعات کافی را به شما منتقل کرده باشیم. لطفا با نظرات خود ما را در ارائه بهتر مطالب یاری کنید و وبلاگمان را به دوستان خود معرفی کنید.