سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Amin

این وبلاگ برای انواع مطالب ساخته شده از دوستان عزیز خواهشمندم که صبور باشید و مارو با معرفی وبلاگمون به دیگران یاری کنید🌹...

بررسی...

    نظر

میخوایم امروز به بررسی یکی از زیر مجموعه های رشته ریاضی بپردازیم.

رشته ریاضی یکی از رشته های اساسی و پایه هستش که به گفته بیشتر افراد از طریق اون میتونین برای هر رشته دیگه ای در کنکور شرکت کنین(مثلا تجربی که خیلی نزدیکه به ریاضیه) البته تازگی ها کنکور رو هم دارن از گردونه تحصیل خارج میکنن تا کمی تحصیلات دانشجو ها در دانشگاه و همچنین در دوره های قبلی تحصیلی هدفمندتر بشه...

.

.

خوب بیشتر مردم میدونن که توی کشور ایران هر رشته ای رو نمیشه به صورت محض ادامه داد چون که منبع در آمد خاصی نداره... حالا اگر مثلا شخصی مثل بنده بخواد بره به رشته مکانیک چه درس هاییش باید خوب باشه؟ این سوالی هستش که میشه گفت اساس انتخاب رشته هر فردی میتونه باشه.

در رشته مکانیک اولین و مهمترین درس، درس فیزیکه. چرا؟

چون که درس فیزیک مبحث ترمودینامیک برای موتور اتومبیل ها یک بحث اساسی محسوب میشه. مبحث گرما و انرژی برای نزدیک شدن به ایده آل بعضی ماشین ها(بازدهی بالاتر) خیلی مهمه.(این مباحث رو خودم دارم دنبال میکنم و میبینم که خیلی مهمه)

بعد از فیزیک درس ریاضی هست یعنی بتونین توابع رو خوب جواب بدین(ساده ترین درس ریاضیه انصافا) یا احتمالات که باید توی اون هم نخبه باشین تقریبا... و از همه مهمتر که با فیزیک هم در ارتباطه معادلات دیفرانسیل و انتگرال هستش که میشه گفت با بعضی از معادلات این دو مبحث میتونین بعضی مسائل فیزیک رو به سادگی حل کنید.

شیمی در دسته یکی مونده به آخر قرار میگیره.چرا؟ به خاطر اینکه فقط برای شناخت ماهیت ماده استفاده شده در یک اختراع هست و یا اینکه با چه ماده ای این اختراع کار میکنه.(مثلا موتور ماشین برای اینکه بازدهی بیشتری داشته باشه باید فولادی باشه و یا موتور ماشین باید با بنزین یا گازوییل کار کنه.)

حالا اگر یک فردی بخواد به رشته مهندسی برق  بره چی؟

خوب اینجا حرف اول رو درس ریاضی میزنه. چون باید توی محاسبات دقیق باشید.

مثلا(اگر بخواهیم یک ساختمان رو سیم کشی کنیم n متر سیم میخوایم که در ابعاد x*y باشه و مبلغی که باید به خاطر خرید سیم خرج کنیم a تومن هستش(این دیگه ساده ترینش بود))

بعدش میایم به درس فیزیک میرسیم... خوب درس فیزیک اینجا چه کاربردی داره؟

کاربردش اینه که مثلا قانون اهم چه کاربردی در ساختمان سازی داره؟ چطوری میتونیم با مقاومت25A(آمپر) 240 ولت برق رو به خونه برسونیم. یک ترانس برق چطوری کار میکنه. و...

هندسه کاربردی تر از شیمی در این رشته هستش. چرا که برای سیم کشی یک ساختمان باید نقشه ای بکشید که کمترین میزان سیم مصرف بشه و در تمام فضای یک ساختمان مسکونی یا اداری نور و برق باشه.

شیمی هم برای اینکه روکش سیم رو مثلا چطوری درست کنن که نسوزه یا برای محافظت بیشتر از سیم کشی داخل ساختمان و جلوگیری از آتش سوزی و حوادث غیر مترقبه چه نوع حفاظی باید برای سیم استفاده کنیم.و....

اینها همگی دو زیر شاخه از رشته ریاضی-فیزیک بود. امیدوارم هرکس میخواد به رشته ریاضی یا هر رشته دیگه ای مثل تجربی بره موفق بشه مخصوصا شما دوستان عزیز که مارو دنبال میکنید.

در آینده به زیر مجموعه های بیشتری هم خواهیم پرداخت با معرفی وبلاگ ما به بقیه و انتقادات و پیشنهادات خوبتون مارو در بهتر و موفق تر شدن وبلاگمون یاری کنید.

#anfd #math&phisycs       منبع: پژوهش و پرسش از دانشجویان و مهندسان دانشگاه فردوسی و سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی(An).